Gudstjenesten

Hvornår blev kristendommen gjort til noget støvet og trist? Hvem besluttede at kirke skulle være centreret omkring traditioner og vemodige miner? Bliver Gud sur, hvis man smiler - eller endda griner i kirken?

Saralystkirken er nok ikke anderledes end så mange andre kirker når det kommer til teologi og praksis. Der hvor livet mærkes anderledes vil være i gudstjenesteudtrykket og fællesskabet. At mødes med Gud, med de andre og med mig selv – er målet for gudstjenesten.

Gudstjenester der er præget af liv og autenticitet. Fællesskab der giver mulighed for nære relationer eller blot et sted at høre til... Vi tror ikke at dette er den eneste måde at være kirke på. Hvis du har lyst til at prøve at deltage i en gudstjeneste, er du hermed inviteret. Her er en hurtig guide til vores gudstjeneste.

Vælg en søndag
Der er gudstjeneste søndag kl. 10.30 - medmindre andet er offentliggjort.

Kørselsanvisning
Kirken ligger på Saralyst Allé 140 i Højbjerg.
Der er gode parkeringspladser lige ved døren.
Bus 16 og 19 holder ved døren på Saralyst Allé. Bus 6A holder ved Ringvej Syd/Holmeparkvej hvorfra der er 600 m at gå.

Tjek rejseplanen.dk eller nybusnet.dk

Kirkesalen
Kirkesalen ligger i forbindelse med hall'en. Alt findes i et plan og er meget handicapvenligt.

Børn
Børnene kan deltage i Børnekirken under en del af gudstjenesten. BørneKirken er for børn mellem 3 år og til og med 5. kl.  Der er flere gode lokaler til børn og et dejligt boldrum hvor der rigtig kan tumles.

Småbørnskirke
Under en del af gudstjenesten er der ligeledes tilbud om Småbørnekirke for mindre børn fra 0-2 år. I tilknytning til kirkesalen er der indrettet et hyggeligt rum hvor der kan leges, synges, og hygges for de yngste deltagere. Herfra er der fint udsyn til kirkesalen og der er højtaler, så alle har muligheden for at følge lidt med i gudstjenesten.

Between
Der er Betweenkirke for alle mellem 4. kl og 8. kl. og begynder lige før talen.

Efter gudstjenesten
Drik kaffe/te og nyd nogle småkager i Caféen. Det er gratis.

Oplysninger
Du kan altid henvende dig til værten, præsten eller velkomstteamet i hall´en, hvis du har spørgsmål eller ønsker at få mere at vide om kirken.

Velkommen til en spændende gudstjeneste i Saralystkirken!

Din mening
Har du været til en gudstjeneste hører vi gerne tips fra dig som besøgende til, hvordan vi kan gøre gudstjeneste oplevelsen bedre, mere nærværende og mere inspirerende. Send os et par indtryk på info@saralystkirken.dk