BørneKirke

BørneKirken er for alle børn fra 3 år og til og med 5. kl. og mødes, når der er gudstjeneste om søndagen. Børnene deltager i første del af gudstjenesten og går efterfølgende ud til deres egen "gudstjeneste" med flere forskellige aktiviteter.

I BørneKirken er der historiefortælling, sang, leg, klippeklistre og mange andre spændende ting.

Gennem de forskellige indslag og aktiviteter, ønsker Børnekirken at viderebringe bibelens budskab til børnene. Lederne ønsker, at troen må blive en naturlig del af hverdagen og være med til at skabe tryghed for børnene. De ønsker at give bibelens budskab videre på en nutidig måde, som tiltaler børnene og som de kan forstå. Derved vil de få en grundlæggende viden om bibelen og bibelens Gud. De vil få en forståelse af den kristne tro, som kan være dem til støtte og hjælp i deres liv.

Samtidig ønsker de ikke mindst, at kirken må være et dejligt, rart og sjovt sted at være for både store og små.

BørneKirken er åben for alle børn, uanset social, religiøs eller etnisk baggrund. Her er alle lige og vi vil at det skal være et trygt sted for alle børn. Børn, der ikke har forældre, som deltager i gudstjenesten i kirkesalen, er selvfølgelig også mere end velkommen til at deltage i BørneKirken.

Har du børn som ikke er gamle nok til at deltage i Børnekirke, er der indrettet et hyggeligt rum ved siden af kirkesalen, hvor en forælder kan være sammen med barnet. Herfra er der fint udsyn til kirkesalen og der er højtaler, så alle har muligheden for at følge lidt med i gudstjenesten.