SmileService

SmileService startede i 2016. Formålet er at støtte og hjælpe unge fra vanskeligt stillede familier.

I SmileService får unge nye oplevelser, venner og sunde fritidsaktiviteter samt lønnede fritidsjob, hvor de yder assistance ved private og offentlige arrangementer. De unge hjælper med, opstilling, servicering, madlavning, oprydning osv. De unge har også rengørings- og havejobs.

SmileService er nu blevet til en gruppe på 9 unge, i alderen 14 til 18 år.  Vi mødes hver anden uge, hvor vi spiser, hygger og lærer noget fagligt. Vi arrangerer også aktiviteter og kulturelle oplevelser sammen – fx har vi været ude at spise sammen, bowlet, været på Moesgaard og på Godsbanen.

SmileService har nu haft over 50 jobs – Blandt andet

• Kulturcaféen i Saralystkirken

• Halløj i Parken

• Julefest i Saralystkirken

• Fastelavnsgudstjeneste i Saralystkirken

• 40 og 80 års fødselsdag

• 2 bryllupper

• Det Himmelske Juleshow

• + mange rengøringsjobs i private hjem

De unge er engagerede, smilende og lærevillige, og selvfølgelig også taknemmelige, når de får mulighed for at tjene nogle penge. De har altid fået ros, når de har udført et job, og det er noget som er med til, at give dem endnu mere tro på egne evner.

Du kan finde mere information og se anbefalinger på vores hjemmeside.

Du er meget velkommen til at følge og like os på Facebook og dele med dine venner.

Se en film om SmileService: HER

Har du spørgsmål eller ønsker at bestille SmileService til et job, er du velkommen til at kontakte os.

Kirsten Sommerlund: ksommerlund@gmail.com